Przyjmowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr5 poz. 46) wraz z Kodeksem postępowania administracyjnego tworzy kompleksowe zasady postepowania administracyjnego w zakresie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków.
Przyjecia interesantów oraz tryb załatwiania skarg i wniosków reguluje Rozdział 7 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Radziejowie.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. (art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego)
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokojania potrzeb ludności.(art. 241 Kpa)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-17 08:37
Do kogo się skarżyć na kogo?!
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-17 10:07
Skarga dotyczy działań lub zadań: | Adresujemy ją do: |
---|---|
rady powiatu | wojewody |
jw. ale w zakresie spraw finansowych | regionalnej izby obrachunkowej |
wykonanie przez samorząd zadań zleconych przez rząd lub wojewodę | wojewody |
starosty | rady powiatu |
kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży itp. | rady powiatu(wg.Kpa) lub starosty-jako zwierzchnika słuzbowego |
pracownika | pracodawcy |
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-17 10:07
STAROSTA
Przyjmuje w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 7.30-16.00.
KIEROWNICY WYDZIAŁÓW
Przyjmują w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 7.30-15.30.
PRZEWODNICZĄCY RADY POWIATU
Przyjmuje w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 14.00-16.00.