WYREJESTROWANIE POJAZDU
Dokumenty od wnioskodawcy
I. Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu (odnośnik do wniosku)
II. Załączniki do wniosku:
1) W przypadku:
a) demontażu pojazdu:
- zaświadczenie o demontażu pojazdu, wystawione przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów,
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu - jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne.
b) kradzieży pojazdu:
- oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego),
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ,
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu – jeżeli była wydana.
c) wywozu pojazdu za granicę:
- dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i oświadczenie o zbyciu pojazdu za granicę lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą, i dokumenty pojazdu jeżeli nie zostały przekazane nowemu nabywcy:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu (jeżeli była wydana),
- tablice rejestracyjne.
d) zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą:
- dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu - jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne.
e) trwałej i zupełnej utraty pojazdu:
- dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę pojazdu,
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu - jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne,
- dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizacje zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach.
2) Potwierdzenie wniesienia opłat.
3) Dokument określający tożsamość:
a) działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej,
b) przedstawiciela.
4) W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej.
5) W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo [wzór pełnomocnictwa] dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach. W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nie rejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu
6) Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC do wglądu.
III. Opłaty
1) Opłata skarbowa wg. cennika [KLIK]
2) Wpłat można dokonywać na rachunek bankowy Gmina Miasto Radziejów (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w kasie Urzędu Miasta .
3) Opłata dokonywana poza kasami Urzędu musi zawierać w tytule numer VIN/nadwozia i nr rejestracyjny pojazdu, którego sprawa dotyczy.
NUMERY KONT:
Opłata skarbowa na rachunek Gmina Miasto Radziejów :
45 9550 0003 2320 0005 3093 0032
4) Opłata na rzecz gminy (dot. tylko przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu) – ustalana w każdym przypadku indywidualnie, naliczana i opłacana w gminie, na terenie której zamieszkuje właściciel.
IV. Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo ruchu drogowym oraz przepisy wykonawcze.
V. Informacje dodatkowe
1) W przypadku, gdy właściciel pojazdu nie złoży wniosku o wyrejestrowanie organ rejestrujący wyrejestruje pojazd z urzędu po przesłaniu przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu kopii zaświadczenia o demontażu pojazdu.
2) Właściciel pojazdu ma obowiązek posiadania ważnej umowy ubezpieczenia OC do dnia demontażu pojazdu. Organ rejestrujący dokonuje kontroli umowy ubezpieczenia OC pojazdu przy składaniu wniosku o wyrejestrowanie pojazdu.
4) W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu (jeżeli była wydana) lub tablic / tablicy rejestracyjnej, właściciel pojazdu składa oświadczenie o ich utracie.