Szkielet strony zbudowany jest z kilku elementów stałych oraz interaktywnych klawiszy: - w lewym górnym rogu paska tytułowego znajduje się logo znaczka BIP - który przekierowuje do strony głównej Biuletynu Informacji Publicznej - na środku znajduje się nazwa podmiotu - na prawo znajduje się herb Powiatu Radziejowskiego. Każda strona serwisu składa się z paska MENU (wykaz grup tematycznych)widocznego po lewej stronie ekranu, który to po wybraniu otwiera zawartość danej podstrony. Informacja widoczna jest po prawej stronie MENU w tzw. oknie widokowym. W górnym częśći znajduje się ścieżka z przebiegim struktury rozwinięcia strony. Powyżej umiejscowiana jest wyszukiwarka. Po wprowadzeniu poszukiwanego hasła, należy potwierdzić przez kliknięcie w pole „szukaj”. Istnieje możliwość przeszukiwania w całym serwisie lub na danej stronie i jej podstronach. Uwaga! wyszukiwarka przeszukuje wszystkie informacje zawarte w serwisie. Aby ułatwić wyszukiwanie wystarczy wpisać piersze 3 znaki szukanego słowa, np.: gdy szukamy hasła: "informacja" wpisujemy "inf". Poniżej MENU znajduje się „pole”, które informuje o liczbie odwiedzin na stronie oraz o dacie ostatniej aktualizacji. Następnie podana jest struktura biuletynu, w postaci drzewa określającego strony i podstrony. Kolejny element to pomoc, czyli instrukcja poruszania się po serwisie. W lewym dolnym rogu każdej strony podane są informacje na temat redakcji biuletynu: - administrator strony podmiotowej - autor treści informacji zamieszczanych na danej stronie - osoba wprowadzająca informację oraz czas i data ostatniej modyfikacji - redaktor strony Każdą dostępną informację na stronach serwisu można wydrukować. Są dwie możliwości drukowania: - pierwsza pozwala na wydrukowanie pojedyńczego akapitu - druga drukuje zawartość całej podstrony. Przy każdej ikonie drukarki znajduje się znacznik czasu, króry określa czas wprowadzenia informacji lub jego ostatnią aktualizację. W dolnej części szkieletu strony znajduje się tzw. stopka redakcyjna określająca osobę odpowiedzialną za wprowadzenie informacji.
Etap I – hasło dostępu Przy składaniu wniosku należy wyrazić chęć otrzymania hasła dostępu do sprawy. Etap II – sprawdzenie aktualnego stanu sprawy W tym celu należy na stronie internetowej pod adresem: www.bip.radziejow.pl otworzyć podstronę: Stan załatwianych spraw Ukażą nam się 2 pola do wypełnienia: - w pierwszym wpisujemy (otrzymany wcześniej) numer sprawy - w drugim hasło Następnie po zatwierdzeniu, system wyświetli aktualny stan sprawy. Uwaga! Każdej sprawie jest nadawane jedno hasło. Z modułu można skorzystać tylko przy osobistym złożeniu pisma.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2004-07-19 10:15