Inspektorzy Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy przeprowadzili kontrolę kompleksową gospodarki finansowej i zamówień publicznych w Powiecie Radziejowskim w okresie od 15.11.2018 r. do 31.12.2018 r. z uzasadnioną przerwą w dniu 24.12.2018 r.
Przedmiot kontroli: kompleksowa kontrola gospodarki finansowej oraz zamówień publicznych obejmująca swoim zakresem następujące tematy:
I. Ustalenia ogólno – organizacyjne
1. Kierownictwo jednostki samorządu terytorialnego (zarząd j.s.t., skarbnik, sekretarz).
2. Wewnętrzne regulacje organizacyjno – prawne.
3. Dane ogólne o jednostce samorządu terytorialnego (m.in. informacja o ilości jednostek podległych i nadzorowanych, uczestnictwo w związkach komunalnych).
II. Księgowość i sprawozdawczość
1. Gospodarka pieniężna i kontrola kasy.
2. Księgi rachunkowe budżetu i jednostki.
3. Sprawozdawczość budżetowa, finansowa i inna.
4. Inwentaryzacja.
III. Budżet jednostki samorządu terytorialnego
1. Dochody budżetowe
1.1. Subwencje i dotacje.
1.2. Dochody z majątku.
1.3. Inne dochody.
2. Wydatki budżetowe z uwzględnieniem przepisów o zamówieniach publicznych
2.1. Wydatki bieżące.
2.2. Wydatki majątkowe.
2.3. Rozliczenie otrzymanych i udzielonych dotacji.
3. Dług publiczny, przychody i rozchody budżetu.
IV. Gospodarka mieniem
1. Gospodarka mieniem komunalnym.
2. Gospodarka mieniem Skarbu Państwa.
V. Rozliczenia jednostki samorządu terytorialnego z jednostkami organizacyjnymi
1. Rozliczenia z jednostkami budżetowymi.
2. Rozliczenia z samorządowymi zakładami budżetowymi.
VI. Inne ustalenia
Ustalenia kontroli zawarte zostały w protokóle podpisanym dnia 31.12.2018 r. (RIO/KF/65/2018).
Wystąpienie pokontrolne wpłynęło dnia 14.02.2019 r. znak RIO-KF-4104-65/2018. Regionalna Izba Obrachunkowa w Bydgoszczy poprosiła o:
Starosta Radziejowski podjął działania, które wyeliminują wszystkie nieprawidłowości z prac podległych służb, usprawnią ich działalność oraz zapobiegną ich powstawaniu w przyszłości. O sposobie wykonania zaleceń powiadomiono organ zarządzający kontrolę.